Aerodynamika NORD została zoptymalizowana z użyciem programu Panukl, który wykorzystuje algorytm nielepkiej metody panelowej. Ze względu na koszt obliczeniowy jest to bardzo dobra metoda analizy do optymalizacji, ale nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zjawisk aerodynamicznych np. oderwania lub przepływów wirowych. Przyszedł czas na pewną weryfikację dotychczasowych wyników (ostateczna weryfikacja będzie w tunelu aerodynamicznym). Główny powód to projektowana struktura, dla której potrzebne są realne obciążenia dla Cz_max. Jak wspomniałem nielepka metoda panelowa nie jest w stanie obliczyć Cz_max. Wykonane zostały znacznie bardziej zaawansowane obliczenia CFD w programie Fluent. Oto wyniki... (linie prądu, gdzie kolor oznacza lokalną wartość prędkości)
1. Warunki projektowe. Przepływ elegancko uporządkowany, sprawia wrażenie optymalnego ;)
2. Warunki dla których został uzyskany Cz_max. Widoczne już częściowe oderwanie.
3. Coś bardziej dla rozrywki i z ciekawości. Kąt natarcia daleko poza Cz_max. Współczynnik siły nośnej jest nadal znaczący, ale raczej nie starczy mocy silnika, żeby uzyskać lot ustalony w takich warunkach.
i z innej perspektywy, jak rajski ptak
4. Na koniec wisienka, przepływ dla AoA=90deg! Opory równe zero, niestety współczynnik siły nośnej też minimalny. Przepływ przypomina płonącą pochodnię :)
Szczegółowe wartości współczynników aerodynamicznych zostały utajnione i spalone zanim ktokolwiek je zobaczył!
Dla 90 deg to nie pochodnia, to typowy przeciez obraz dla klasycznego reentry !!!
OdpowiedzUsuńJak dla mnie najlepszy jest "rajski ptak" a zaraz za niem "reentry"
38 year-old Technical Writer Murry Simnett, hailing from Whistler enjoys watching movies like Doppelganger and Gambling. Took a trip to City of Potosí and drives a Tacoma. odwiedz witryne
OdpowiedzUsuń