01 czerwca, 2017

CFD

Aerodynamika NORD została zoptymalizowana z użyciem programu Panukl, który wykorzystuje algorytm nielepkiej metody panelowej. Ze względu na koszt obliczeniowy jest to bardzo dobra metoda analizy do optymalizacji, ale nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zjawisk aerodynamicznych np. oderwania lub przepływów wirowych. Przyszedł czas na pewną weryfikację dotychczasowych wyników (ostateczna weryfikacja będzie w tunelu aerodynamicznym). Główny powód to projektowana struktura, dla której potrzebne są realne obciążenia dla Cz_max. Jak wspomniałem nielepka metoda panelowa nie jest w stanie obliczyć Cz_max. Wykonane zostały znacznie bardziej zaawansowane obliczenia CFD w programie Fluent. Oto wyniki... (linie prądu, gdzie kolor oznacza lokalną wartość prędkości)

1.  Warunki projektowe. Przepływ elegancko uporządkowany, sprawia wrażenie optymalnego ;)


 2. Warunki dla których został uzyskany Cz_max. Widoczne już częściowe oderwanie.


3. Coś bardziej dla rozrywki i z ciekawości. Kąt natarcia daleko poza Cz_max. Współczynnik siły nośnej jest nadal znaczący, ale raczej nie starczy mocy silnika, żeby uzyskać lot ustalony w takich warunkach.

i z innej perspektywy, jak rajski ptak


4. Na koniec wisienka, przepływ dla AoA=90deg! Opory równe zero, niestety współczynnik siły nośnej też minimalny.  Przepływ przypomina płonącą pochodnię :)


Szczegółowe wartości współczynników aerodynamicznych zostały utajnione i spalone zanim ktokolwiek je zobaczył!



2 komentarze:

  1. Dla 90 deg to nie pochodnia, to typowy przeciez obraz dla klasycznego reentry !!!
    Jak dla mnie najlepszy jest "rajski ptak" a zaraz za niem "reentry"

    OdpowiedzUsuń
  2. 38 year-old Technical Writer Murry Simnett, hailing from Whistler enjoys watching movies like Doppelganger and Gambling. Took a trip to City of Potosí and drives a Tacoma. odwiedz witryne

    OdpowiedzUsuń