01 kwietnia, 2019

Belka ogonowa do tunelu aero.

Zanim zaczniemy badania wlasciwosci aerodynamicznych calego samolotu, zaczynamy od testow belki ogonowej laczacej skrzydlo z ustrzeniem ogonowym, jednoczesnie będąc strukturą nośną systemu VTOL. 

Tak wyglada stelarz belki do testow w tunelu aerodynamicznym, czysta stal...
Rura (pionowa) polaczy belke z waga mierzaca sily i momenty dzialajace na belke podczas testow przy wlaczonhych napędach i przeplywie.


Po zamocowaniu stelarza belki w imadle przystapilismy do uzbrojenia bleki we wszystkie niezbedne elementy, czyli


silniki


regulatory predkosci (ESC)


 i kable zasilajace.


Testy poprawnosci polaczen wszystkich przewodow i jakosci sygnalow, bez zamotnowanych smigieł,



oraz po ich zamontowaniu:



Ponieważ spodziewane natezenie pradu calkowitego w obwodzie jest rzędu 300 A, obwody zasilajace musza spelniac odpowiednie kryteria. Zastosowalismy profesjonalny stycznik (z elektromagnetycznym wydmuchem łuku elektrycznego) zapozyczony z branzy trakcji kolejowej oraz miedziane szyny zasilajace.


W tzw. miedzyczasie integrowalismy oprogramowanie do automatyzacji testow w tunelu z uzyciem wagi i innych czujnikow podlaczanych do kart przetwornikow AD, DD.


@

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz