20 września, 2024

KUNA - Budowa cz.1

Projekt koncepcyjno-wykonawczy zakończony, można przystąpić do budowy. Wyszło sporo elementów, ale wszystkie są realizowane w technologii CNC, więc nie przewiduje znaczących trudności.

Kadłub i główne skrzydło będzie wyfrezowane z EPP, w dwóch połówkach (górnej i dolnej) a następnie sklejone w kolejnym etapie. Całość samolotu mieści się w kilku płytach zamówionych w sklepie. 

Poniżej sklejone płyty EPP przygotowane do frezowania pierwszej polówki skrzydeł z kadłubem. Dwie płyty grubości 3cm (100x50) i dwie grubości 5cm na kadłub.

Poniżej górna polówka frezowana ze sklejonego bloku EPP. Frezowanie zajęło około 2-3h, frezem 8mm. Użycie mniejszej średnicy polepszyło by jakość powierzchni ale jednocześnie wydłużyło by czas pracy frezarki.


 
Podczas frezowania sklejone płyty EPP były zamocowane do płyty stolarskiej przy użyciu taśmy dwustronnej. Poniżej dolna polówka z widoczną szczeliną na usztywniającą podłużnicę, która będzie laminowana później z "kanapki" kompozytowej.
 
 
Dwie wyfrezowane polówki przed sklejeniem ważą łącznie 380g.
 

 Czas na foremnik montażowy ze stryroduru, Symetryczne polówki pasują idealnie :)


 c.d.n.

@

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz